Reglaj Directie :: Transport Marfa :: Vanzari Auto :: ITP

Reglaj Geometric Directie Computerizat

- În cadrul atelierului nostru autorizat din incinta "SC Transilvania General Import Export SRL - Autobaza", dotat cu un aparat ultra competitiv marca HUNTER si având un personal cu experienţă, executăm lucrări de reglare computerizată a direcţiei la preţuri avantajoase, la următoarele tipuri de atovehicule :

- Autovehicule de transport persoane: microbuze, autobuze, autocare;.

- Autovehicule de transport marfa cu capacitate egală sau mai mare de 3,5 To;

- autoutilitare, autocamioane, autotractoare

- autospeciale cu una sau mai multe punţi directoare, inclusiv cisterne

- autobasculante (4x4, 4x8);

- Reglarea se poate efectua şi pentru autovehicule dotate cu jenţi din aluminiu.

- Probleme la geometria rotilor duce la: traiectorie defectuoasa a autovehiculului pe carosabil, eforturi suplimentare ale conducatorului auto in a mentine directia autovehiculului, uzura rapida, prematura si neuniforma a anvelopelor, consum excedentar de carburant, uzura prematura a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de directie, cu implicatii directe in ceea ce priveste siguranta participantilor la trafic si implicand costuri apreciabile.

Pentru programări sunaţi la nr. de telefon: 0722 642 424

TGIE

Reglat unghiurile suspensiei sau Geometria rotilor

Este o operatie prin care diferite unghiuri ale suspensiei sunt reglate in conformitate cu valorile prescrise de fabricant. Este o operatie complicata in primul rand din prisma marjelor de eroare cu care se lucreaza (de ordinul secundelor si / sau zecimilor de milimetru). O reglare incorecta sau o dereglare a unuia sau mai multora unghiuri ale suspensiei conduce la o manevrare imprecisa a automobilului, tocirea rapida a anvelopelor, incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.

Aliniamentul rotilor

Este important ca orice vehicul sa aiba cele 4 roti corect aliniate. Rotile nealiniate se opun miscarii naturale a vehiculului cauzand probleme de directie, oboseala soferului si o uzura prematura si neuniforma a anvelopelor. In forma sa cea mai rudimentara, aliniamentul rotilor consta in reglarea unghiurilor rotilor vehiculului, pentru a asigura ca rotile se deplaseaza in raport cu linia mediana geometrica a vehiculului. Fiecare roata isi are propriul set de dinamici (unghiul de cadere, unghiul de fuga si varful curbei) specificate de constructorul de automobile. Cele mai intalnite simptome ale unui automobil fara aliniament sunt uzura neuniforma sau rapida a anvelopelor si devierea sau deplasarea vehiculului din linie dreapta. Atunci cand observati aceste tipuri de probleme la automobilul dumneavoastra, inseamna ca cel mai probabil rotile nu sunt aliniate corespunzator.

De ce este necesar reglajul Directie ?

Pic 2

Previne uzura prematura a unora dintre componentele sistemului de directie si suspensie si a anvelopelor

Se recomanda ca la momentul schimbarii oricarui element din cadrul sistemului de directie (bieleta, bucsa, pivot, capat de bara etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc) sa se efectueze geometria rotilor, pentru corectarea eventualelor deficiente care apar odata cu aceste schimbari. De asemenea, la inlocuirea anvelopelor se recomanda echilibrarea acestora si efectuarea geometriei rotilor, stiut fiind faptul ca o anvelopa dezechilibrata conduce nu numai la uzura prematura a acesteia dar antreneaza dupa sine si uzura elementelor sistemului de directie si suspensie

Reglarea geometriei rotilor permite pozitionarea acestora respectand paralelismul intre axe si cel cu soseaua. O geometrie corecta a rotilor duce la o tinuta de drum mai buna, previne uzura neregulata a anvelopelor si nu in ultimul rand la o economie de carburant. Va recomandam verificarea periodica a uzurii anvelopelor pentru a putea observa o eventuala anomalie a geometriei.

Un soc puternic, cum ar fi o groapa mai serioasa, poate sa deregleze unghiul de fuga al autoturismului dumneavoastra. Recomandam verificarea geometriei atunci cand schimbati anvelopele, de asemenea, cel putin o data pe an, sau la cca 10,000 km parcursi. Pe drumurile superbe ale patriei noastre.

Termeni Tehnici.

ALINIERE – Verificarea si reglarea unghiului de fuga, a unghiului de bracaj si a unghiului pivotilor din suspensia unui vehicul pentru pastrarea specificatiilor proiectate de producatorul vehiculului pentru un optimum de performanta.

RAPORT GEOMETRIC – Relatia dintre inaltimea si latimea sectiunii unei anvelope, exprimate sub forma unui procent din latimea sectiunii. Daca inaltimea sectiunii este jumatate din latimea acesteia, raportul geometric este de 50%.

ECHILIBRU – Distributia egala a masei anvelopei si a ansamblului vehiculului pentru o rulare linistita. Echilibrul se obtine prin montarea de contragreutati pe marginea jantei pentru a contrabalansa distributia inegala a greutatii anvelopei sau rotii.

UNGHI DE BRACAJ – Unghiul dintre axa centrala a unei anvelope si o linie verticala, vazut din fata.

UNGHI DE FUGA – Unghiul dintre axa de directie a vehiculului si o linie verticala, privit din lateral.

DEZECHILIBRU – Starea existenta atunci cand masa unei anvelope nu este uniform distribuita imprejurul axei de rostogolire si a axei centrale, determinand socuri (dezechilibru static) sau zguduituri (dezechilibru dinamic).

UNGHI DE ALUNECARE – Unghiul dintre directia in care este orientata sau manevrata o anvelopa si directia efectiva a deplasarii anvelopei.

Locatie TGIE - Autobaza

Adresa: ORADEA - Bihor, Str. Atelierelor Nr. 12/A. Accesul la Autobaza TGIE se face si din Centura Oradea

TGIE

Copyright © 2011 TGIE-Autobaza.ro Toate drepturile rezervate.